Semester och valp-väntan!

V. 25 - Jag och Christoffer har en veckas välförtjänt semester! Vi har haft bra väder också!

I lördags åkte jag, Christoffer, Lowe och Macke på tipspromenad med Mustangklubben. Vi startade i Boxholm och åkte utmed sjön Sommen till Malexander.  Vi åkte i Christoffers Ford Mustang cab, underbart! Kunde till och med åka lite nerkabbat! Detta var riktigt mysigt och regnet kom inte ordentligt förrän vi var på väg hem!

Söndag till tisdag tog Christoffer och jag mustangen och åkte på mini-semester till min mormor och morfar i Limmared (utanför Borås). På vägen dit stannade vi i Vadstena och tittade på slottet. Stannade även till i Gränna och åt glass samt inhandlade polkagrisar! På måndagen åkte vi alla fyra till Ullared. Skulle gå på ett bilmuseum men när vi kom dit visade det sig att de har öppet alla dagar FÖRUTOM måndagar! Så vi fick nöja oss med en sväng in på Gekås. Jag handlade lite smått och gott bla lite hundleksaker!

Igår, onsdag, blev det tvätt och storstädning av Christoffers skoda octavia på förmiddagen. På eftermiddagen blev det en promenad till Ågelsjön med sol och bad!

Idag ska vi ta motorcykeln till Christoffers farmor i Söderköping!

Har lite nyheter på valp-fronten också! Det blir ingen Lapsk Vallhund som jag var inne på från början utan en Australisk Kelpie istället! Och vi har varit i kontakt med en uppfödare och nu är valparna födda och en liten kille ska få flytta hem till oss! Valparna föddes den 15/6 så de är lite över en vecka gamla nu. Ska hälsa på för första gången den 11/7! Det blev en stor kull med nio valpar.





Uppfödarens hemsida: www.meringa.se


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Det var en riktigt trevlig dag med mustangen =). Man känner sig verkligen som en kung i den.



Jag måste säga det att det låter roligare med Gekås än museum =P. Synd bara att ni bara träffade otrevliga människor där som jobbade och att ni fick så otur med allt. Det är så typiskt. Samma sak var det när min syster Maria äntligen fick med sin man Thomas till ullared för något år sedan. Tror du inte att just då fick vi stå i kö i 2 timmar. Vi behöver sällan stå speciellt länge in kö. Men just då sträckte sig kön även över parkeringsplatserna. Han vill ALDRIG mer åka dit. ha ha.



Vilka riktiga sötnosar det är på bilderna =D.

2010-06-27 @ 14:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0