ÖLAND!

Jag skulle ju skriva det här inlägget för ett par dagar sedan, men har inte haft tid :S Mycket att packa upp och att ordna med när man precis flyttat! Har dessutom bara hunnit med hälften av vad jag skulle vilaj ha gjort :S

Men nu ska jag skriva lite om Ölandsresan iaf :) Det var jag, Christoffer, Lowe och Macke som åkte :D Jag har inte haft en så bra vecka på länge, länge...

Söndag 31/5 - Vi åkte i min nya bil (Christoffers gamla) Golfkombi -98 till en liten röd stuga utanför Köpingsvik på Öland. Vädret var underbart. Kvällen gick åt till at handla, grilla och spela kort.

 

Måndag 1/6 - Den varmaste och finaste dagen på vår semester. Vi åkte till Trollskogen och gick en vandringsled, det är en otroligt vacker och gammal skog. Vi badade även på Böda sand och det var ganska varmt i vattnet faktiskt :) Vi åkte även till fyren långe Erik.

  

Tisdag 2/6 - CHRISTOFFERS 25-ÅRSDAG - Denna dag åkte vi till Ölands Djur- och nöjespark. Det var en perfekt dag för detta pga av att det inte var stekhett och att det inte var så mycket folk. Vi såg de flesta djuren :) Vi ålte en del karuseller där också :) Vi åt middag på en 50-talsresturang i Borgholm.

  

Onsdag 3/6 - Det var lite dåligt väder med regnskurar med vi åkte ändå till Borgholms slottsruin och solliden.



Torsdag 4/6 - Soligt men blåsigt. Vi åkte till Raukarna i Byrum (häftiga stenpelare) och sedan spelade vi äventyrsgolf på Böda sand (jag vann vilket jag inte brukar göra :P) Vi tittade på två kyrkor också - den gamla och den nya kyrkan i Källa.

  

Fredag 5/6 - Lite växlande väder med duggregn. Detta blev en vilodag då vi tog det lugnt.

Lördag 6/6 - Vi badade i ett kar vid stugan som man vedeldade för att vattnet skulle bli varmt. Det var underbart skönt :) Vi åkte till en glassresturang i Källa (ungefär som smultronstället i Söderköping) och sedan till Hornsjön som är Ölands största sjö.

 

 

Söndag 7/6 - Denna dag gick åt till att städa stugan och att åka hem.

Sammanfattningsvis kan jag säga att semestern var toppen och att vi fyra ska åka på något liknande snart igen, förhoppningsvis redan nästa sommar, gottland vore ju inte helt fel :P

Kan ju inte låta bli att lägga ut lite bilder på vår fina kattunge, han växer verkligen så det knakar! Vi ska hälsa på honom på torsdag :)



  

Kommentarer
Postat av: Hanna

Va mysigt ni verkar ha haft det! Öland är verkligen fint. Pussa lilla kissen från mig! Kram!

2009-06-11 @ 09:35:56
URL: http://hannapannapersson.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Vilka fina bilder det blev! Längtar efter att få se allihoppa! =). Det blev ju trots allt några bilder =P.

Vad stor eran bebis har blivit =D. Ska bli så kul att få träffa honom senare.

Syns på lördag. Puss <3

2009-06-11 @ 11:46:07
URL: http://gullvivan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0