Djur är underbara!

Det är verkligen givande att jobba med djur! Jag är inne på praktikvecka 9 av 10 och jag har stormtrivts på djursjukhuset :) Det här med att jobba med djur känns så rätt för mig.

Jag ska ge er ett exempel:
Tänk dig en rädd hund på ett djursjukhus. Den förstår inte varför den är där och varför jag sticker den med nålar och håller fast den. Den kanske tror att husse och matte övergivit den! Jag sätter mig i buren och hunden tittar skeptiskt på mig. Jag säger några vänliga ord och klappar den över ryggen. Jag ser hur hunden slappnar av och lägger sig bredvid mig. Den har inte velat äta på hela dagen, men nu börjar den slicka i sig maten i skålen.
Att kunna ge ett djur trygghet som är i en utsatt situation och att få det att må bättre - Det är en så otrolig känsla så den går inte att beskriva!

Bild: Lilla Kita - så underbar.
Lowe och Mackes skatt.

image14

Kommentarer
Postat av: mi

Jag vill också varar så säker på mitt val av "yrke".. Håll tummarna för att jag blir det så småningom.. *kramar*

2008-05-15 @ 15:40:27
Postat av: Lovisa

Ah våran lilla bebis =). Jag är så glad för din skulle gumman att du hittat ditt drömyrke! Det är inte långt kvar tills du är färdig med utbildningen heller. Som Mi säger här över så skulle jag också vilja hitta mitt drömjobb, men jag tror att det är med barn, vet bara inte om det är nyfödda bebisar eller lite äldre dagisbarn. Syns i morgon! Kramar till dig sötis

2008-05-15 @ 22:11:02
URL: http://gullvivan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0